|
||||||
|
|
|
|
|
π. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος ΙΗΣΟΥΣ Ή ΒΑΡΑΒΒΑΣ;
Προσφερόταν η ευκαιρία στον άνθρωπο να υπερβεί την ένδεια και ανικανότητα των έως τότε επιλογών του , των ιδεολογιών , φιλοσοφιών και θρησκειών του , όπου υπήρξαν ανίκανες να μεταμορφώσουν την ζωή του , προσφέροντας του μια ουσιαστική πρόταση ζωής , που δεν θα εκινήτο απλώς σε ένα πολιτικοοικονομικό ή ηθικοπλαστικό επίπεδο αλλά σε μια πραγματικότητα που θα μπορούσε να επιφέρει αλλαγές σε ένα οντολογικό επίπεδο π.χ στην διαλεκτική κτιστού - ακτίστου , θανάτου-ζωής , φθοράς και αφθαρσίας . Εκείνη την ώρα εμφανιζόταν μπροστά τους ο κόσμος που εξέφραζε ο Βαραββάς ,κόσμος κοινωνικών , θρησκευτικών και ιδεολογικών μεσσιανισμών , κόσμος διαιρέσεως , αλαζονείας , μίσους , πόνου και οδύνης , θανάτου και άδου. Ένας κόσμος που προσπαθούσε επί αιώνες αδιέξοδα να δώσει νόημα στα
συντρίμμια της καρδιάς του , να βρει ελπίδα στην απελπισία της αυτονομίας
του και ψευδούς παντοδυναμίας του , που μετατρεπόταν μέρα με την μέρα σε
ένα απέραντο Άδη χωρίς ανάσταση . Προσφερόταν η ευκαιρία να λήξει ο αυτοεγκλωβισμός του ανθρώπου σε μια ιστορία όπου κυριαρχούσε η οσμή του θανάτου και η υπαρξιακή απειλή του μηδενός . Ο άνθρωπος καταλήγει τελικά τραγικός όταν μέσα στην υπαρξιακή του δίψα
για νόημα και ελευθερία , ερωτοτροπεί με τον διαχρονικό Βαραββά και τα
ιστορικά του προσωπεία . Όταν επί 2000 χρόνια επιμένει να μην καταλαβαίνει
ότι ο κόσμος και το Ανθρώπινο πρόσωπο , δεν έχουν ανάγκη ή δεν πάσχουν από
έλλειψη ριζοσπαστικών , επαναστατικών ή μοντέρνων ιδεών . Από
χαρισματικούς ηγέτες ή κινήματα , από διεθνείς συμβάσεις συνθήκες που
δρουν πάντα επιλεκτικά και με σκοπιμότητα , εξυπηρετώντας τα συμφέροντα
των ισχυρών. Η κοινωνική εσχατολογία , ο κοινωνικός μεσσιανισμός που επαγγέλθηκαν αιώνες τώρα τα διαχρονικά προσωπεία του Βαραββά , δεν έφεραν τίποτε άλλο παρά μονάχα μια βαθιά υπαρξιακή ματαίωση , μια θλίψη του ανεκπλήρωτου και του ανέλπιδου σε εκατοντάδες ψυχές αγνών αγωνιστών της ζωής και των αξιών της . Όσο ο άνθρωπος θα επιλέγει τον «Βαραββά» θα συνεχίζει να ζει με την ελπίδα της προσμονής του νέου .Θα προσδίδει σ` αυτό μεσσιανικές λυτρωτικές διαστάσεις , στην καθημερινή ένδεια του πολιτισμού του . Επειδή ακριβώς το «νέο - η έστω το ανανεωμένο - υπήρξε πάντοτε γοητευτικό , εμπεριέχον παραδόξως και την απογοήτευση . Για τον λόγο ότι τίποτε το όντως νέο δεν μπορεί να έχει ο πεπτωκώς κόσμος , αφού ο καλούμενος νέος άνθρωπος , ο τάχα απελευθερωμένος η πολιτισμένος είναι καρπός της επαναλήψεως του προπατορικού αμαρτήματος , εκείνος που αποσπά τον κόσμο , τα πράγματα από τον θεό και την ζωή του και τα εισάγει στη φθορά και τον θάνατο». Τίποτε το νέο δεν μπορεί να υπάρχει εκεί όπου εξακολουθεί η αμαρτία
και δι` αυτής ο θάνατος ν` ασχημίζει και να παραμορφώνει τα πρόσωπα
και τα πράγματα . Υπάρχουν μόνο νέα είδωλα και νέοι ειδωλολάτρες .
(π.Μιχαήλ Καρδαμάκης ) . Η επιλογή του Βαραββά θα δημιουργεί πάντα την ανάγκη της προσμονής του
Ιησού , μέσα σ` ένα κόσμο και μια ιστορία που και αν δεν τον επιλέγει θα
γνωρίζει πάντοτε στα βάθη της καρδιάς της , ότι αυτός είναι η σωτηρία της
, η ολοκλήρωση της , ο νέος τρόπος ζωής που της δόθηκε από τον Θεό «ίνα
έχει Ζωή Αιώνιο» . Επικοινωνείστε με τον παπα - Χαράλαμπο: paterxar@yahoo.gr |